ضرورت اطلاع رسانی فعالیت های شهرداری بوشهر برای مشارکت بیشتر شهروندان

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر گفت: با اطلاع‌رسانی به موقع و شایسته ی خدمات شهرداری به شهروندان و فرهنگ سازی برای جلب اعتماد آنان به مجموعه ی شهرداری می توان میزان مشارکت های مردمی را جهت داشتن شهری زیبا و توسعه یافته افزایش داد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهرگفت:شاید این جمله را بارها دیده یا شنیده باشیم که:"شهر خوب، یافتنی نیست؛ ساختنی است و ساختنِ شهر، به دست خودِ مردم انجام می شود".جمله ای کلیدی که اشاره به یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت و توسعه ی شهری که همانا مشارکت های مردمی در فعالیت های شهرداری به عنوان متولی اصلی مدیریت شهری است دارد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری بندر بوشهر،سامان نوذری افزود:بی شک مشارکت مردمی نیز محقق نخواهد گشت مگر با اطلاع‌رسانی به موقع و شایسته ی خدمات شهرداری به شهروندان و فرهنگ سازی برای جلب اعتماد آنان به مجموعه ی شهرداری در راستای ارائه‌ی خدمات مطلوب‌تر جهت داشتن شهری آباد و توسعه یافته که در آن رفاه شهروندان تامین خواهد گشت.

وی اظهار داشت:شهرداری‌ها، دستگاه‌های نیمه‌دولتی هستند که از طریق مشارکت های مردمی هزینه می‌کنند؛ بنابراین وقتی مردم اطلاع داشته باشند که شهرداری در کجا و برای چه منظور هزینه می‌کند، درصد مشارکت خود با شهرداری را افزایش می‌دهند.


نوذری بیان کرد:در همین راستا روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر تلاش می کند با روش های مختلف به گونه ای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کند تا ضمن اینکه شهروندان بوشهری در جریان جزییات فعالیت هاو پروژه های شهرداری قرار می گیرند حقِ شارژِ شهرنشینی و حقوق شهروندی خود را هم پرداخته و از سوی دیگر مطالبه گر نیز بوده و بتوانند نظرات،پیشنهادات و انتقادات خود را به گوش مسئولین شهرداری برسانند که نتیجه ی این کار بدون شک داشتن شهری زیبا و توسعه یافته است که در آن شهروندان می توانند با اعتماد و آگاهی کامل از عملکرد مدیریت شهری،جهت رفاه خود مشارکت بیشتری داشته و نسبت به حفظ اموال عمومی و مبلمان شهری حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی با بیان اینکه روابط عمومي مي‌تواند پيام‌ها و انتظارات مديريت شهري را به شهروندان منتقل نمايد تصریح کرد:بدون شك تمامي شهروندان به صورت روزانه با شهرداري در ارتباط هستند و در چنين نهادي نقش روابط عمومي سهم بسزايي در موفقيت مديريت شهري دارد. توانمندي روابط عمومي،مي‌تواند موجب ارتباط و تعامل سازنده‌اي با شهروندان گرديده و با شناسايي خواسته‌ها و انتظارات شهروندان و انتقال آن به مديريت شهري، سطح رضايت‌مندي شهروندان را افزايش دهد.

 

 

نوشته های مرتبط: 
پنجره: 

دیدگاه جدیدی بگذارید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.